torstai 29. maaliskuuta 2012

Onnistuin!

Mulle oli kehittynyt kärpäsestä härkänen huppareiden ja takkien ompelussa. Ensin oli pari kappaletta epäonnistuneita huppareita ja pusakoita. Lisäksi on vielä kaksin kappalein roskiin menneitä kevättakkivirityksiä. En tiedä mikä siinä oli niin vaikeaa. Vetskarit oli epätasassa, ja hupun vuoritus jotain salatiedettä ja mitä lie. Noista johtuen mua alkoi vähän hirvittään minkään takin tai hupparit teko, olin jo varma etten koskaan opi.

Päätin kuitenkin vielä kerran kokeilla ennenkuin oisin siirtynyt kauppojen hupparivalikoiman ääreen. Ja vastoin kaikkia odotuksia, onnistuin!!


Siinä vetskarin ompelussa oli juju siinä, että siihen piti silittää tukikangasta. No höh, miksei mulle sitä kukaan sanonut!?! Lillaphantin blogista löysin mainion huppariohjeen, joka auttoi paljon! Siellä selitettiin juurta jaksain sekä vetskarin ompelu, tuon vetskarilipareen teko ja hupun vuoritus.



No sain mää siihen huppuun pari tuommoista ryttyä aikaiseksi, mutta eipä haittaa. Näyttää melkein siltä kuin ne olisi siihen tarkoitettu, niin tasaisin väliajoin ovat.


Niin ja tämä juttu... Älkää paljastako kellekään, että tämä ripustuslenkki meni vahingossa tuonne selkäpuolelle. Jos joku kysyy, niin se on sinne tarkoituksella laitettu, cooliksi yksityiskohdaksi. Roikkuuhan se naulakossa tosiaan tuostakin...


Tämmöinen sitä ensimmäisestä onnistuneesta hupparista siis tuli. Hupun vuorissa turkoosia tähtitrikoota JNY:ltä, päällikangas on lähikirpparilta löytynyttä trikoota, jota sain hintaan 5€/2m! Ei tullut siis tälle takille hintaa kovin päätähuimaavaa summaa. Ja ihan varmasti teen lisää huppareita, kun nyt vihdoin olen päässyt jyvälle tästä hommasta.

11 kommenttia:

  1. Hieno huppari! Mäkin oon jättänyt hupparit ompelematta samoista syistä... Täytyisi itsekin vaan uskaltaa... Kivoja vinkkejä :)

    VastaaPoista
  2. Ihana, hih, mulle vois käydä just noin ripustuslenkin kanssa! Takki on tuossa vasta leikattuna, joten mulla on kokeilut vasta edessä.

    Tosi siististi oot saanu vetoketjun. Pitääpä minunki koittaa pojalle hupparia tuolla ohjeella, kiitos vinkistä!

    VastaaPoista
  3. Tämä on ihana! Ja tuo lenkki niskassa, en sitä edes huomioinut sen kummemmin, ennenkuin luin tekstin. Kiva yksityiskohta siis! :)

    VastaaPoista
  4. Hieno huppari! Oivallukset ja onnistumiset on kyllä parasta! :)

    VastaaPoista
  5. Hieno!! Hyvä kun kokeilit vielä kerran -tekniikalla. ;)

    Ja tukikangas, se on vastaus kaikkiin ongelmiin!! =D

    VastaaPoista
  6. Tosi hieno!

    Nyt kyllä pitäisi itsekin saada aikaiseksi - pitkään on ollut tekemislistalla ja toistaiseksi lämmin sää on kelvannut tekosyyksi, mutta nyt sekin tekosyy on menoillaan... kääks! Kaiken ihan uuden kokeileminen tuntuu niin jännittävälle välillä! :D

    VastaaPoista
  7. Oi, mulla siintelee näin monimutkaiset ompelukset vielä haaveissa. Tää on ihana ja olen samaa mieltä siitä, että ripustuslenkki ulkopuolella on hauska yksityiskohta!

    (t. uusi lukija)

    VastaaPoista
  8. Miks kaikki muut löytää ihania kankaita kirppiksiltä - ;O) Minulla odottaa tuolla kangas huppariksi muuttumista. Ehkä parempi kokeilla ensin jollakin vanhalla kankaalla...

    VastaaPoista
  9. Kiva huppari. Mukavat värit.
    Mä olen vältellyt huppareiden tekoa, ehkä pitäisi uskaltautua yrittämään.

    VastaaPoista
  10. Tosi kiva huppari... kiitti ohjevinksitä, piti mennä heti katsomaan ohjeita. Minä kun olen tehnyt vaan sellaisia kokonaan vuoritettuja ja nyt olisi haaveissa tuollainen vain huppu vuoritettu versio

    VastaaPoista